top of page
  • Foto van schrijverOffice11

LinkedIn etiquette


Elk sociaal network heeft zo zijn eigen dingetjes.

Zo kan je op Pinterest schaamteloos je bord volpinnen met content van iemand anders maar als je dit op je website zou doen* wordt dit niet zo in dank afgenomen.

Mijn vorige post was over LinkedIn en daar maak ik nu graag een kleine aanvulling op.

Want ook hier zijn een paar 'regels' die je best probeert in acht te houden.

*(zonder bronvermelding)


DO

- Als je iemand aan je netwerk wil toevoegen stuur je ALTIJD een persoonlijk berichtje mee

- Vraag eens hoe je een ander kan helpen. Wie weet ken jij wel de juiste persoon die de ander nodig heeft om een stapje verder te komen in zijn/haar carrière. Men zal je hier zeker dankbaar voor zijn.

- Zorg dat je iemands voornaam altijd (en overal) correct spelt, Let dus op je autocorrect, zeker als het om namen gaat.

- Overloop regelmatig je feed en reageer op posts die je connecties geplaatst of gedeeld hebben.



DON’T

- Mensen die je connectieverzoek geaccepteerd hebben gaan spammen (want hier hebben ze niet om gevraagd)

- Je nieuwe connectie toevoegen aan een mailinglist.

- Zonder persoonlijk bericht een connectieverzoek versturen.



Ben ik nog iets vergeten? Laat het me weten, ik vul het graag aan want ook ik kan zeker nog dingen leren.

14 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page