top of page
  • Foto van schrijverOffice11

TopTips voor een goed LinkedIn profiel

Zelf ben ik een tijd geleden veel meer gebruik gaan maken van LinkedIn.

Ik was al jaren ‘aanwezig’ maar gebruikte dit medium niet echt om contacten te leggen.

Nu ik hier meer gebruik van maak kom ik erg veel profielen tegen van mensen die, net als ik vroeger, veel kansen op zichtbaarheid voor zichzelf en hun bedrijf laten liggen.

Met een klein beetje inspanning krijg je namelijk al snel een veel interessanter profiel en dat is toch erg belangrijk als ondernemer.



Het is dus erg belangrijk dat de info die men ziet zo volledig mogelijk is.

Hoe je dat doet lees je hieronder.


1. Zorg dat je profiel volledig is :

  • Je officiële naam – volledig (eventueel aangevuld met een roepnaam)

  • Upload een profielfoto zorg voor goede, recente, professionele foto van jezelf. (mensen willen weten wie jij bent)

  • Vul je headline in - maak een opsomming van trefwoorden, zorg dat er iets inzit wat opvalt, maak een statement. Dit is wat mensen zien als ze geen connectie met je hebben en je opzoeken.

2. Maak dan ook een gepersonaliseerd URL en zorg dat die je volledige naam bevat (ook weer om beter vindbaar te zijn)


3. Vul je contactgegevens zo volledig in, vooral je zakelijke adres is interessant voor professionele relaties.


4. Gebruik de mogelijkheid om websites in te vullen.


Je kan 3 links opgeven dus je kan bv een website en 2 andere sociale kanalen linken.

Klik op “other” en geef aan welke pagina je deelt. Anders staat overal een zelfde standaard vermelding



EXTRA:

Heb je een eigen bedrijf? Maak dan ook een bedrijfspagina aan.

  • Vul hier zeker ook weer je contactgegevens aan.

  • Upload je logo (dit staat dan ook meteen mooi op je persoonlijke pagina)

  • Voeg een banner toe. Deze kan je zelf gemakkelijk maken in Canva

  • Schrijf een korte samenvatting van wat je bedrijf doet.



Begrijp je het nut van een goed profiel maar heb je geen tijd of zin om je hiermee bezig te houden? Als VA kan ik je hier perfect mee helpen.

Stuur me gerust een mailtje voor meer info.

25 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page